Понеділок, 20 червня 2016

CartoDB для створення мап даних

CartoDB для створення мап даних Фото: https://nz.pinterest.com/pablo_ventura/

CartoDB – сервіс, що встиг стати рідним для всіх інфограферів світу, проте досі не опанований більшістю журналістів, незважаючи на свій потужний потенціал. Якщо вам часто сниться страшний сон про те, що ви не можете візуалізувати усі твіти з хештегом #птнпнх, то цей сервіс нарешті дозволить вам спати спокійно.

CartoDB дозволяє в режимі онлайн систематизувати географічні дані та надає безліч інструментів для їх аналізу та якісної візуалізації. Робота з великими масивами даних – один з трендів сучасної журналістики, а CartoDB прагне цю роботу максимально полегшити та дозволити як журналістам, так і читачам відшукати важливі сенси в хаотичному наборі даних. 

Серед тих, хто вже встиг оцінити потенціал CartoDB – Huffington Post, TIME, The Guardian та навіть NASA. Наприклад, ось мапа всіх метеоритів, що колись падали на Землю та були зафіксовані вченими від The Guardian:

Своїми основними конкурентами розробники CartoDB вважають ArcGIS таGoogle Maps, з якими він має багато спільного функціоналу. Тим не менш, відмінності між ними також доволі суттєві.

Розробники сервісу запевняють, що, за допомогою CartoDB ви зможете візуалізувати дані буквально за пару секунд. І, мабуть, вони не брешуть. Але спершу все ж доведеться витратити декілька днів на те, щоб розібратись, що до чого.

Тим не менш, інтерфейс сервісу доволі юзер-френдлі. І що більше коштів ви готові викласти на місяць за користування CartoDB, то менше вам доведеться заглиблюватись у хащі різноманітних кодів. Найбільше можливостей можна придбати на суму від 599 доларів. За ці гроші ви отримаєте можливість завантажувати від 1 Гб даних, створювати незліченну кількість мап, насолодитись максимально автоматизованим процесом візуалізації та в разі чого звернутись за допомогою до служби техпідтримки сервісу. Можна скористатись і безкоштовним пакетом, щоправда, тут вам дозволять завантажити лише 50 МБ даних та створити максимум 5 мап. Крім того, платний пакет дозволяє робити мапи приватними, а от всі мапи, створені безкоштовно, автоматично стають доступними для всіх.

Якщо ви вже мали досвід роботи з GIS (географічно-інформаційними системами), то розібратись з CartoDB буде не так складно. Для того, аби розпочати роботу з сервісом вам необхідно лише перетягнути у робочу зону документ з даними. Сервіс розпізнає усі основні формати баз даних, серед яких Excel, CSV, XML, SHP, GeoJSON та інші.

Після імпорту даних можна розпочинати редагувати саму мапу. Ви можете обрати одну з шаблонних, або ж інтегрувати іншу. Після цього необхідно обрати, у який спосіб найкраще відобразити ваші дані на мапі: у вигляді бульбашок різної величини, у вигляді різнокольорових крапок, секторів з різною мірою кольорової насиченості чи якось по-іншому.  Головне пам'ятати, що така інфографіка має бути не лише красивою, – найважливіше, щоб вона могла дати вичерпну відповідь на питання читача щодо події чи явища.

Далі CartoDB дозволяє в онлайн-режимі редагувати, фільтрувати, аналізувати вихідні дані та змінювати спосіб їх відображення на мапі. Сервіс надає широкі можливості дизайну – за допомогою CSS можна поекспериментувати з кольорами чи погратись зі шрифтами.

Також сервіс дозволяє створювати декілька шарів в межах однієї мапи та встановлювати між ними зв'язки, завдяки чому мапу можна зробити інтерактивною. Також мапи можна анімувати, наприклад, для того, щоб показати перебіг тієї чи іншої події. 

Ініціатива Lifewatch використовує CartoDB для стеження за траекторією польотів чайок. Наприклад, ось мапа пересувань чайки на ім'я Ерік, яка в період розмноження збільшує в декілька разів відстань своїх польотів, аби здобути більше їжі.

Після створення мапи даних її можна розшерити на друзів чи колег, поділитись нею в соцмережах або інтегрувати код мапи на власний веб-сайт. Збергіаються мапи на cloud-платформі сервісу.


Для тих, хто прагне опанувати всі таємниці CartoDB, команда опублікуваладекілька майстер-класів про користування сервісом.

Чим ще примітний CartoDB, це тим, що його команда постійно йде в ногу з часом і оперативно реагує на сучасні медіа-тренди. Хочете створювати мапу геолокалізованих твітів – тримайте, хочете робити мультимедійні історії з мапами – будь ласка.

Одна з найновіших розробок команди CartoDB – TwitterMaps. Цей конструктор дозволяє шукати геолокалізовані твіти за певними словами або хештегами і легко розміщує їх на карті. Кожна подія викликає відгуки у соцмережах і часто у організаторів цих подій йдуть дні, а то й тижні на збір фідбеку щодо події традиційними методами. TwitterMaps дозволяє робити це швидше і зручніше – ви можете дізнатись, скільки людей і що саме написали про подію в Твіттері. Крім того, цей інструмент дозволяє подивитись динаміку розповсюдження твітів за певний проміжок часу. Щоправда, таке щастя доступне лише за мінімум 300 доларів на місяць.

До прикладу, ось мапа твітів з хештегом #IceBucketChallenge. За тим, як благодійний флешмоб пронісся усім світом останніми місяцями можна спостерігали на анімованій мапі. До слова, команда Платформи облилась крижаною водою 17 серпня і передала естафету далі, а яких обертів флешмоб набрав вже 18-го – можете самі прослідкувати за мапою.

А ось другий інструмент від творців CartoDB, що стрімко набирає популярності, – Odyssey.js. Цей тул дозволяє журналістам створювати справжні мультимедійні історії, що базуються на географічних даних.

Наприклад, фірма з виробництва бавовняних футболок Loomstate створила за допомогою Odyssey.js інтерактивну історію про те, як виготовляються їхні футболки: бавовну зрощують у Північній Кароліні, тканину роблять та шиють футболки у Каліфорнії, а прінти наносять у Нью Йорку.

А компанія Vizzuality стала автором інтерактивної мапи, яка розповідає про 50 років концертів Rolling Stones.

Щоправда, розробники CartoDB бідкаються, що досі їхні інструменти мало хто використовує на повну силу, адже вони могли би стати потужними знаряддями аналізу великих масивів даних, корисними не лише для журналістів, а й для соціологів, маркетологів, істориків та навіть політиків. Допоможемо їм?  

 

Актуальні матеріали

Треба рятувати не шкільні стіни, а дітей, які залишаються без майбутнього

Відомий сумський громадський діяч, медіа експерт, колишній депутат Сумської міськради Олександр Хоруженко тепер займається просуванням адміністративно-територіальної реформи на Сумщині. Про те, як створюються нові об’єднані громади, про перешкоди на цьому шляху і про те, як все буде далі, він розповів…

Переживаю за новую волну...

Сергій Лещенко написал пост о важности антикоррупционной деятельности, что готов к проверкам НАБУ, что временно складывает полномочия члена правления ДА и т.д. Прекрасное, смелое решение. Нюанс в том, что большая часть истории про квартиру - это не про закон. А…

Нулевая толерантность к коррупции: у каждого свой ноль

Нулевая толерантность к коррупции имеет разные значения. Где-то почти ноль, где-то практически ноль, где-то совсем не ноль, но в уме все-таки ноль... Такая формула сложной украинской антикоррупционной действительности. В последнее время все острее чувствую надвигающуюся тьму антикоррупционного морального релятивизма. -…

Євроколонізація

Коли ми на переломі століть починали євроінтеграцію важко було уявити, що за 15 років, після двох майданів та на тлі війни проти російської агресії на Донбасі, в яких свобода кожного з нас та незалежність нашої держави так рясно полита кров'ю…

Путин - это Бог россиян

Можно смело сказать, что Путин - это Бог россиян. Он решат все их большие и малые проблемы, отвечает на все их жизненно важные вопросы. Они гордятся им и рассказывают всему миру, что Путин "стал с колен" и теперь их очередь…

Мы действующий муляж государства

Бывают правящие элиты, а бывают правящие верхушки. Между ними большая разница: элиты правят потому что они умные, а верхушки потому что народ тупой. В США — правящие элиты. Существует договор между ними и населением. Последнему положен домик из гипсокартона, пикап…

Политический лидер интересуется людьми

Политический лидер интересуется людьми. Это в первую очередь. Ему действительно интересно чем живут его избиратели во всем их многообразии. Он с ними знакомится лично, спрашивает обратную связь, мнение. Ищет для этого возможность. Политик интересуется как зовут его избирателей и запоминает…

Це якось не комільфо

“Якось важко собі уявляю Черчіля, що купує собі дім в центрі Лондона під час війни...” (c) Gennadiy Druzenko. Навіть якщо ідеальний ринок і на легальні доходи. Це якось не комільфо. Це - перший рівень проблеми. Це не заздрість, не протест…

Інтернет

На Flickr появится каталог из 14 млн исторических изображений

По данным источника, американский академик Калев Литару создает поисковую базу данных из 14 млн исторических изображений. Изображения датируются с 1500 до 1922 года – период, на который не распространяются ограничения в связи с авторским правом. Господин Литару уже загрузил 2,6…

В Україні з'явився перший навчальний посібник про інтернет-медіа

Сьогодні було оприлюднено найперший в Україні посібник, присвячений інтернет-журналістиці. Книгу можна вільно та безкоштовно скачати з інтернету. Автором посібника став письменник, журналіст та викладач Кафедри електронних видань та медіа-дизайну Інституту журналістики КНУ ім. Т.Шевченка Артем Захарченко. Про появу посібника він…

Як не стати агентом ФСБ у Вконтакте?

Служба безпеки України радить відмовитись від активного користування російськими соціальними мережами та іншим сервісами, де використовуються персональні дані. Мета – убезпечити інформацію про себе, а також про події в Україні, яку спецслужби сусідньої держави можуть використовувати на шкоду інтересам національної…

Крупные медиакомпании начали осваивать Big Data

Гарвардская Nieman Journalism Lab опубликовала анализ того, как издательские дома справляются с наступлением интернета, которое отъедает у них все больше и больше доходов. Financial Times собрала команду из 30 экспертов, которые изучают статистику по потребителям и строят аналитические системы. Такой…

Редакції керуються принципом "онлайн на першому місці"

Сучасні цифрові технології дедалі глибше проникають у всі сфери журналістики, змушуючи не лише журналістів, а й медіаменеджерів змінювати підходи до роботи. Медіаіндустрія завойовує онлайн простір, продукуючи все більше цифрового контенту. Про це йдеться у звіті "Цифрова журналістика 2013", розробленому міжнародною…

Технології

13 речей, яких газети можуть навчитися у Buzzfeed

Що таке BuzzFeed? Газета для мілленіалів, соціальне медіа, маркетингова компанія, лабораторія, що експериментує з вірусністю? Веб-сайт, започаткований Джоною Перетті (Jonah Peretti), є всім цим, а в майбутньому може стати чимось іще. Цифри, зрештою, на його боці: 200 мільйонів унікальних користувачів…

Криптографія для кожного

Берлін став Меккою для бунтівних технофілів, у країні, яка і так чутливо реагуєна безпеку і захист даних. Деякі з головних союзників Едварда Сноудена — режисерка фильму “Сітізенфор” (“Citizenfour”) Лора Пойтрас (Laura Poitras), інтернет-активіст Джейкоб Епплбаум (Jacob Appelbaum) і британська журналістка…

10 безкоштовних фотостоків

Якщо ви маєте стосунок до медіа, то, вочевидь, вам не раз доводилось обшукувати весь інтернет у намаганні знайти красиву та доречну ілюстрацію. На жаль, досі мало які з українських ЗМІ підходять відповідально до підбору зображень для своїх матеріалів. Саме тому…

4 безкоштовних інструменти для створення інтерактивного відео

Час, коли глядач міг лише пасивно споглядати відеоряд, давно минув – тепер все частіше відеоролики комбінують з текстами, мапами чи навіть опитуваннями. В інтерактивному відео можна клікати на окремі елементи, самому обирати потрібні опції, роздивлятись з різних боків 3D-моделі та…

Українська аудиторія Skype сягає 8,4 мільйонів користувачів

Щоденно ресурсами Skype користується 66% українців, зареєстрованих на сервісі. Четверо із п’яти користувачів для дзвінків використовують саме цей ресурс. Про це свідчать дані дослідження, проведеного рекламною компанією Admixer, які вона узагальнила в інфографіці. З’ясувалося, що українська аудиторія Skype сягає 8,4…

Ефективна монетизація блогів у 2014-му

Отримання прибутку від ведення блога – мрія та ціль для багатьох блогерів. Навіть якщо першочерговою причиною створення блога було бажання донести свої думки до широкої аудиторії, рано чи пізно більшість авторів приходять до думки, що хотіли б отримувати грошову віддачу…

11 навыков многозадачного журналиста

Когда в мобильных телефонах появились первые фотокамеры и MP3-плееры, а произошло это всего около 10 лет назад, во всех обзорах неизменно отмечалось, что такие комбайны – просто маркетинговая уловка, и для полноценного выполнения каждой из функций – звонков, прослушивания музыки,…

Aron Pilhofer: "Чому за журналістикою даних майбутнє?"

Зі зростанням впливу Інтернету та цифрових технологій медіа зазнають докорінних трансформацій. Причому змінюється не лише форма подачі повідомлень, але й функції журналістики, актуалізуються нові методи пошуку та інтерпретації інформації. Чимало експертів погоджуються з тим, що журналістика даних – це не…

Нове в журналістиці

CartoDB для створення мап даних

CartoDB – сервіс, що встиг стати рідним для всіх інфограферів світу, проте досі не опанований більшістю журналістів, незважаючи на свій потужний потенціал. Якщо вам часто сниться страшний сон про те, що ви не можете візуалізувати усі твіти з хештегом #птнпнх,…

HackPack – нова мережа для журналістів

7 вересня 2015 року у MediaHub відбулась презентація американського медійного стартапу HackPack - з нагоди його офіційного запуску в Україні. Засновники платформи планують створити ком’юніті фрілансерів, в тому числі фотографів, відеоператорів та "фіксерів". Під час презентації розмови про таку очікувану…

Важливо на цьому тижні

Вражаюча інфографіка від PBS: "Америка, яку ми відкрили"

Відома американська телерадіокомпанія PBS відобразила дані з GPS'ів багатьох тисяч різних транспортних засобів: малолітражок, вантажівок, автобусів, літаків, кораблів. Крім цього, вони обробили координатні дані від сотень тисяч різноманітних датчиків. Результат їх роботи - надзвичайно гарні карти - були використані для…

Hans Rosling: "Позначаючи молодь на карті"

Я просто збираюсь зробити деякі висновки після прослуханої інформації. Починаю з того, де ми були. Подивіться на цей графік. Це – країни, а гроші – тут знизу. $ 400, $ 4000, $ 40000. Пам'ятайте, два нуля - різниця у прибутках…

Поради для журналіста: Parrot AR.Drone - гаджет для сучасного медіа

На фото зображено мультироторний безпілотний міні-гелікоптер Parrot AR.Drone. Ідеальна високотехнологічна штучка для папарацці, різних розслідувальних журналістів та громадських активістів. Без проблем цей літальний апарат зможе заглянути за межі будь-якої огорожі, зняти з високої точки мітинг протесту чи прослідкувати рух колони…