Неділя, 13 вересня 2015

HackPack – нова мережа для журналістів

HackPack – нова мережа для журналістів Фото: Nico Geerlings - https://www.flickr.com/photos/nico_geerlings

7 вересня 2015 року у MediaHub відбулась презентація американського медійного стартапу HackPack - з нагоди його офіційного запуску в Україні. Засновники платформи планують створити ком’юніті фрілансерів, в тому числі фотографів, відеоператорів та "фіксерів".

Під час презентації розмови про таку очікувану для фрілансерів та редакторів платформу безупинно перетікали у русло безпеки та роботи журналістів в умовах війни.

HackPack - це он-лайновий проект та спільнота, що дозволяє ЗМІ шукати стрінгерів по всьому світу (журналістів, що на умовах фрілансу виствітлюватимуть місцеві події).

Платформа дає можливість налагодити контакт редакторів різноманітних видань із позаштатними кореспондентами, фотографами, відеооператорами, які знаходяться на місці подій.  Також вона полегшує пошук "фіксера" - місцевого продюсера, який допомагає іноземному репортеру зорієнтуватися у новій країні, зокрема, допомогти з історичним бекграундом для матеріалу, знайти потрібних спікерів тощо.

Співзасновник та генеральний директор HackPack Джастін Варилек розповів, що команда стартапу консультувалася з понад сотнею працівників таких медіа як VICE, The New York Times, Reuters, КоммерсантЪ, щоби зрозуміти, які є проблеми на ринку та що необхідно зробити для їхнього вирішення.

Джастін Варилек

"В даному випадку “Hack” означає “журналіст”. Загалом проект ми розвивали протягом року і більшою мірою зосереджені на Україні та Росії - через велетенський попит на інформацію з цих країн. Дещо пізніше запустимо проект в Ірані", - розповів Джастін. 

У чому ж різниця між HackPack та, здавалося б, масою схожих порталів, які містять контактні дані фрілансерів, пояснив співзасновник та ведучий Hromadske International Максим Еріставі, котрий відповідає за центральний та східний ринок для HackPack.

"Для мене як для фрілансера подібні платформи часто пропонували свої послуги, або ж просто виходили на зв’язок, пропонували підписатися, - каже він. - Проте різниця в тому, що найчастіше це такі собі бази даних, бази контактів. Ти поширюєш свої контакти, розповідаєш про себе, і люди тобі дзвонять або не дзвонять з пропозиціями попрацювати. Однак такі бази найчастіше з часом помирають. Тому що всередині не існує ніякої активності. Мені жодного разу ненадійшла пропозиція з цих баз даних, частіше редактори телефонували в обхід них".

Максим Еріставі

Максим наголосив на тому, що завдання HackPack - виправити цю помилку, влаштувати не тільки базу, а ком’юніті. Завдяки подібним зустрічам, як от ця, каже Максим, люди починають обговорювати дуже важливі для незалежних журналістів питання, які в інших випадках узагалі не порушуються.

"На ринках Росії, України, Ірану  дуже багато фрілансерів, яким потрібна реальна допомога, починаючи з таких деталей, як “зашерити” досвід про роботу в складних умовах, закінчуючи, наприклад, тим, скільки коштує твоя робота, і скільки ти маєш за неї просити, якщо ти журналіст-початківець. Раніше ці країни практично взагалі не висвітлювалися, оскільки висвітлювати їх було дуже складно", - розповів він.

У HackPack є три способи регуляції учасників: рейтинг, фільтрація та блокування. Ресурс, по-перше, рейтингує за професійними критеріями учасників спільноти. Учасники самі оцінюють, наскільки інші є наполегливі у просуванні свого бренду, чи наскільки хтось об’єктивний у висвітленні певної теми. По-друге, що також важливо, команда проекту вирішила відокремити спільноту експертів та піарників від спільноти журналістів та редакторів. Для того, щоби повноцінно потрапити в систему, необхідно отримати підтвердження від трьох учасників або ж адміністратора регіону. При цьому співробітники проекту потім самі перевіряють кожен аккаунт, щоби не допустити потрапляння в спільноту людей, які не мають стосунку до медійної сфери.

Як розповіли засновники проекту, планується співпраця з ОБСЄ у напряму безпеки журналістів. Причому, її характер свідчить про формування оф-лайн спільноти навколо платформи. 

Марина Безкоровайна, менеджер проектів з офісу координатора проектів ОБСЄ в Україні, розповіла, що організація інвестує чималі гроші у свій новий проект, який запуститься за місяць-два.

"Для України питання безпеки постало дуже гостро під час Майдану. Був випадок, зафіксований на відео, коли у людину вистрелили, вона отримала поранення. Біля неї перебував, грубо кажучи, десяток інших людей, журналістів, це все знімалося на камеру, однак ніхто не міг надати їй необхідну допомогу. Тобто її могли врятувати, однак не врятували, тому що просто не знали, як правильно зупинити кров. Людина померла. Що ж ми можемо зробити, як організація, що позиціонує безпеку одним зі своїх ключових фокусів? У жовтні-листопаді ми запускаємо серію тренінгів для журналістів, і ми, напевно, будемо інвестувати в це куди більше, ніж будь-яка інша міжнародна організація", - розповіла представник ОБСЄ.

Марина Безкоровайна

За її словами, тренінгів буде п’ять, їх усі проводитиме міжнародна компанія. Кожен учасник буде сертифікований, тобто зможе подаватися на страховку та їхати в будь-яку зону воєнних дій - не лише в Україну. До курсу буде входити навчання з надання першої медичної допомоги, планування маршруту, навчання тому, як вести переговори, як підготувати себе психологічно, як споводитися, якщо вас взяли в заручники і як ліпше працювати - одному, чи разом з іншими журналістами. Пані Безкоровайна додала, що в програмі також буде окремий модуль для жінок, які збираються їхати в зону конфлікту.

"Якщо ми поглянемо на помилки, яких припускаються журналісти, які працюють у зоні бойових дій - вони досить стандартні. Який стосунок це все має до HackPack?Як я сказала, ми інвестуємо у цей проект досить велику суму грошей, і звичайно ж, нам потрібна гарантія, що люди, які проходитимуть ці тренінги, будуть використовувати отримані знання. Тому ми будемо розповсюджувати всю інформацію щодо тренінгів серед спільноти HackPack. Ми попросимо вас надати preferences, і звичайно ж, пріоритет будуть мати ті, хто є членом цієї спільноти",- пояснила співробітник ОБСЄ.

via mediasapiens

 

Актуальні матеріали

Треба рятувати не шкільні стіни, а дітей, які залишаються без майбутнього

Відомий сумський громадський діяч, медіа експерт, колишній депутат Сумської міськради Олександр Хоруженко тепер займається просуванням адміністративно-територіальної реформи на Сумщині. Про те, як створюються нові об’єднані громади, про перешкоди на цьому шляху і про те, як все буде далі, він розповів…

Переживаю за новую волну...

Сергій Лещенко написал пост о важности антикоррупционной деятельности, что готов к проверкам НАБУ, что временно складывает полномочия члена правления ДА и т.д. Прекрасное, смелое решение. Нюанс в том, что большая часть истории про квартиру - это не про закон. А…

Нулевая толерантность к коррупции: у каждого свой ноль

Нулевая толерантность к коррупции имеет разные значения. Где-то почти ноль, где-то практически ноль, где-то совсем не ноль, но в уме все-таки ноль... Такая формула сложной украинской антикоррупционной действительности. В последнее время все острее чувствую надвигающуюся тьму антикоррупционного морального релятивизма. -…

Євроколонізація

Коли ми на переломі століть починали євроінтеграцію важко було уявити, що за 15 років, після двох майданів та на тлі війни проти російської агресії на Донбасі, в яких свобода кожного з нас та незалежність нашої держави так рясно полита кров'ю…

Путин - это Бог россиян

Можно смело сказать, что Путин - это Бог россиян. Он решат все их большие и малые проблемы, отвечает на все их жизненно важные вопросы. Они гордятся им и рассказывают всему миру, что Путин "стал с колен" и теперь их очередь…

Мы действующий муляж государства

Бывают правящие элиты, а бывают правящие верхушки. Между ними большая разница: элиты правят потому что они умные, а верхушки потому что народ тупой. В США — правящие элиты. Существует договор между ними и населением. Последнему положен домик из гипсокартона, пикап…

Политический лидер интересуется людьми

Политический лидер интересуется людьми. Это в первую очередь. Ему действительно интересно чем живут его избиратели во всем их многообразии. Он с ними знакомится лично, спрашивает обратную связь, мнение. Ищет для этого возможность. Политик интересуется как зовут его избирателей и запоминает…

Це якось не комільфо

“Якось важко собі уявляю Черчіля, що купує собі дім в центрі Лондона під час війни...” (c) Gennadiy Druzenko. Навіть якщо ідеальний ринок і на легальні доходи. Це якось не комільфо. Це - перший рівень проблеми. Це не заздрість, не протест…

Інтернет

На Flickr появится каталог из 14 млн исторических изображений

По данным источника, американский академик Калев Литару создает поисковую базу данных из 14 млн исторических изображений. Изображения датируются с 1500 до 1922 года – период, на который не распространяются ограничения в связи с авторским правом. Господин Литару уже загрузил 2,6…

В Україні з'явився перший навчальний посібник про інтернет-медіа

Сьогодні було оприлюднено найперший в Україні посібник, присвячений інтернет-журналістиці. Книгу можна вільно та безкоштовно скачати з інтернету. Автором посібника став письменник, журналіст та викладач Кафедри електронних видань та медіа-дизайну Інституту журналістики КНУ ім. Т.Шевченка Артем Захарченко. Про появу посібника він…

Як не стати агентом ФСБ у Вконтакте?

Служба безпеки України радить відмовитись від активного користування російськими соціальними мережами та іншим сервісами, де використовуються персональні дані. Мета – убезпечити інформацію про себе, а також про події в Україні, яку спецслужби сусідньої держави можуть використовувати на шкоду інтересам національної…

Крупные медиакомпании начали осваивать Big Data

Гарвардская Nieman Journalism Lab опубликовала анализ того, как издательские дома справляются с наступлением интернета, которое отъедает у них все больше и больше доходов. Financial Times собрала команду из 30 экспертов, которые изучают статистику по потребителям и строят аналитические системы. Такой…

Редакції керуються принципом "онлайн на першому місці"

Сучасні цифрові технології дедалі глибше проникають у всі сфери журналістики, змушуючи не лише журналістів, а й медіаменеджерів змінювати підходи до роботи. Медіаіндустрія завойовує онлайн простір, продукуючи все більше цифрового контенту. Про це йдеться у звіті "Цифрова журналістика 2013", розробленому міжнародною…

Технології

13 речей, яких газети можуть навчитися у Buzzfeed

Що таке BuzzFeed? Газета для мілленіалів, соціальне медіа, маркетингова компанія, лабораторія, що експериментує з вірусністю? Веб-сайт, започаткований Джоною Перетті (Jonah Peretti), є всім цим, а в майбутньому може стати чимось іще. Цифри, зрештою, на його боці: 200 мільйонів унікальних користувачів…

Криптографія для кожного

Берлін став Меккою для бунтівних технофілів, у країні, яка і так чутливо реагуєна безпеку і захист даних. Деякі з головних союзників Едварда Сноудена — режисерка фильму “Сітізенфор” (“Citizenfour”) Лора Пойтрас (Laura Poitras), інтернет-активіст Джейкоб Епплбаум (Jacob Appelbaum) і британська журналістка…

10 безкоштовних фотостоків

Якщо ви маєте стосунок до медіа, то, вочевидь, вам не раз доводилось обшукувати весь інтернет у намаганні знайти красиву та доречну ілюстрацію. На жаль, досі мало які з українських ЗМІ підходять відповідально до підбору зображень для своїх матеріалів. Саме тому…

4 безкоштовних інструменти для створення інтерактивного відео

Час, коли глядач міг лише пасивно споглядати відеоряд, давно минув – тепер все частіше відеоролики комбінують з текстами, мапами чи навіть опитуваннями. В інтерактивному відео можна клікати на окремі елементи, самому обирати потрібні опції, роздивлятись з різних боків 3D-моделі та…

Українська аудиторія Skype сягає 8,4 мільйонів користувачів

Щоденно ресурсами Skype користується 66% українців, зареєстрованих на сервісі. Четверо із п’яти користувачів для дзвінків використовують саме цей ресурс. Про це свідчать дані дослідження, проведеного рекламною компанією Admixer, які вона узагальнила в інфографіці. З’ясувалося, що українська аудиторія Skype сягає 8,4…

Ефективна монетизація блогів у 2014-му

Отримання прибутку від ведення блога – мрія та ціль для багатьох блогерів. Навіть якщо першочерговою причиною створення блога було бажання донести свої думки до широкої аудиторії, рано чи пізно більшість авторів приходять до думки, що хотіли б отримувати грошову віддачу…

11 навыков многозадачного журналиста

Когда в мобильных телефонах появились первые фотокамеры и MP3-плееры, а произошло это всего около 10 лет назад, во всех обзорах неизменно отмечалось, что такие комбайны – просто маркетинговая уловка, и для полноценного выполнения каждой из функций – звонков, прослушивания музыки,…

Aron Pilhofer: "Чому за журналістикою даних майбутнє?"

Зі зростанням впливу Інтернету та цифрових технологій медіа зазнають докорінних трансформацій. Причому змінюється не лише форма подачі повідомлень, але й функції журналістики, актуалізуються нові методи пошуку та інтерпретації інформації. Чимало експертів погоджуються з тим, що журналістика даних – це не…

Нове в журналістиці

CartoDB для створення мап даних

CartoDB – сервіс, що встиг стати рідним для всіх інфограферів світу, проте досі не опанований більшістю журналістів, незважаючи на свій потужний потенціал. Якщо вам часто сниться страшний сон про те, що ви не можете візуалізувати усі твіти з хештегом #птнпнх,…

HackPack – нова мережа для журналістів

7 вересня 2015 року у MediaHub відбулась презентація американського медійного стартапу HackPack - з нагоди його офіційного запуску в Україні. Засновники платформи планують створити ком’юніті фрілансерів, в тому числі фотографів, відеоператорів та "фіксерів". Під час презентації розмови про таку очікувану…

Важливо на цьому тижні

Вражаюча інфографіка від PBS: "Америка, яку ми відкрили"

Відома американська телерадіокомпанія PBS відобразила дані з GPS'ів багатьох тисяч різних транспортних засобів: малолітражок, вантажівок, автобусів, літаків, кораблів. Крім цього, вони обробили координатні дані від сотень тисяч різноманітних датчиків. Результат їх роботи - надзвичайно гарні карти - були використані для…

Hans Rosling: "Позначаючи молодь на карті"

Я просто збираюсь зробити деякі висновки після прослуханої інформації. Починаю з того, де ми були. Подивіться на цей графік. Це – країни, а гроші – тут знизу. $ 400, $ 4000, $ 40000. Пам'ятайте, два нуля - різниця у прибутках…

Поради для журналіста: Parrot AR.Drone - гаджет для сучасного медіа

На фото зображено мультироторний безпілотний міні-гелікоптер Parrot AR.Drone. Ідеальна високотехнологічна штучка для папарацці, різних розслідувальних журналістів та громадських активістів. Без проблем цей літальний апарат зможе заглянути за межі будь-якої огорожі, зняти з високої точки мітинг протесту чи прослідкувати рух колони…