Неділя, 23 серпня 2015

8 цифрових функцій, які повинне мати кожне онлайн-видання

8 цифрових функцій, які повинне мати кожне онлайн-видання Фото: Navi Wu - Type Writer

Для газет найбільшим викликом є технології. Нижче наведено список функцій, з якими, на мою думку, повинна експериментувати кожна онлайн-газета. У цьому тексті ви не знайдете ні абсолютної правди, ні революційних інновацій: це лише деякі прості поради, що можуть покращити онлайн-досвід читачів завдяки використанню можливостей, наданих технологіями. Після того, як ви це прочитаєте, я б справді хотів дізнатися ваші думки та ідеї, навіть найдивніші. Залиште коментар до цього тексту або знайдіть мене у Твіттері – @valeriobassan.

1.  Кастомізація головної сторінки

Марк хоче залишатися в курсі міжнародних новин, але його не цікавить, що відбувається у його місті; Джулі жадібно ковтає статті про інновації та технології, але не є поціновувачкою фінансової журналістики; Лорін любить публіцистику, та не дуже цікавиться наукою та спортом. Єдина річ, яку всі ми поділяємо:  новини читаємо дуже швидко, а отже, маємо якомога більше усувати інформаційний “шум”.

Чому ми, як читачі, повинні вкладати гроші у щоденну газету, що пише на теми, що нам не цікаві? Чому ми маємо погоджуватися із пропонованим шляхом, замість того, щоб слідувати власним преференціям? Останнє ми вже робимо, день за днем, організовуючи власну новинну стрічку у Facebook та Twitter.

Ми живемо в епоху персоналізації. Онлайн-газети повинні пропонувати аудиторії можливість налаштовувати їхні власні домашні сторінки, надаючи читачам право обирати теми, теги, розділи, контент та авторів, за якими стежити, а які – приховати. У своєму мобільному додатку TheGuardian надає своїм користувачам таку свободу дій.

Ми вже знаємо, що головні сторінки втрачають своє значення. Нумо дамо їм останній шанс залишитися важливим та приємним порталом доступу до новин. Це справжній виклик? Надати читачам персоналізований досвід без обмеження їх “бульбашками фільтрів”, який ми інколи переживаємо у новинній стрічці Фейсбука, в той же час – не втратити редакторського голосу, який і вирізняє матеріал

2. Соціальна дошка оголошень

Хороші газети – це як правило спільноти, що поділяють ті самі вікові рамки, ті ж інтереси, ті самі погляди на політику та суспільство, міста чи регіони. Через усі ці причини газети повинні поводитися радше як соцмережі, ніж як тільки платформи для виробництва та розповсюдження новин.

Особисто я б хотів дізнатися, які користувачі читають ту ж саму статтю, що я, кому вона подобається, кому не подобається, хто б порекомендував її, що про неї думає. Я б хотів отримати поради щодо статей від інших людей. Тож чому б не створити “самоорганізовану спільноту кураторів контенту”. Аби цього досягти, традиційної секції коментарів недостатньо.

Газети мають самі по собі стати соціальними платформами. Побудова реальної спільноти може покращити важливість медіа серед її представників. Тому – так, ми маємо переглянути спосіб обговорень онлайн. Я прагну побачити,  яким буде  результат Coral Project. Це цікава спільна спроба The Washington Post, The New York Times та the Knight-Mozilla OpenNews. Але ми також маємо уявити нові соціальні рівні взаємодії та зв’язків між користувачами.

3.  Швидкі новини

Нині споживання новин займає секунди і відбувається переважно в дорозі та через мобільні пристрої. Це дуже швидкий та уривчастий процес, кожна хвилина читання інформації, яку я вже отримував – це марнування часу. Саме тому я б хотів бачити статті, де новини, які я ще не читав, з‘являлися б зверху екрану, а ті, що втратили актуальність для мене – були заховані або показувалися внизу сторінки.

Гарячі новини повинні бути швидкими, такими які легко поглинути, ‘snackable’ (від англ. snack – закуска).

Газети повинні знайти спосіб відділити інформаційний шум, показуючи користувачам лише релевантну інформацію (звісно, тим, хто погоджується, аби їхню онлайн-поведінку відстежували).

Швидка новина – це щось подібне до того, з чим додаток Circa чудово експериментував останні два роки, на жаль, не знайшовши остаточного способу зберегти стабільність свого бізнесу після перших етапів інвестицій.  Очевидно, атомізація новин може спрацювати з будь-яким контентом: інколи я хочу бачити більшу картину, потребую контексту. Це те, чого певною мірою могло бракувати Circa. Тому я б хотів, аби додаток Ентоні де Роси (Anthony De Rosa) купило велике медіа. Це могло б бути дуже весело.

4. Дошка настроїв у статтях

Пов‘язані тексти – не завжди найкращий спосіб знаходити нові статті. Вони ледве працюють із низки причин: інколи вони радять матеріали, що надто старі, надто повторювані, надто далекі від наших преференцій або надто тематично непов‘язані з контентом, який ми читаємо. Якби я працював у відділі інформаційної архітектури сайту, я б розглядав це як невдачу: насправді кожну сторінку, яка не приносить додаткового кліка до лічильника, слід розглядати як втрачену можливість.

Газетам варто наздоганяти інноваційні способи лінкування контенту та створення альтернативних зв‘язків між статтями. Мій варіант? “Дошки настроїв” статей. Я б створив плейліст з матеріалів, що пов’язані один з одним і базуються не на темі, а на їхньому наративному “настрої” або ж на реакції, яку вони можуть провокувати у читача: задоволення, гнів, образа, ентузіазм, співчуття і т.д. Це мало б працювати краще, ніж лонгріди чи статті з “повільнішим” підходом до читання, додаючи емпатичних зв‘язків між читачами.

5. Технології текстового стрімінгу

Оскільки деякі пристрої, з яких ми отримуємо новини, стають все меншими, сайти стають все більше гнучкими (“дружність” до мобільних пристроїв нині є великим плюсом для рейтингу в Google). Однак, як ми збираємося передавати слова, коли “розумні годинники”, окуляри та інші переносні пристрої будуть такими ж популярними, як смартфони нині?

Показувати текстовий контент на таких крихітних екранах стане найбільшою проблемою найближчих років.  Усі видавці мають спробувати зрозуміти, як її подолати.

Можливим вирішенням є технології текстового стрімінгу. Spritz, сервіс, що вже встановлений за замовчуванням в офіційному iOS-додатку Huffington Post – мабуть, найбільш відомий серед них. Ця програма передає на екран безперервно по одному слову, не змушуючи нас відводити погляд від одного слова до іншого,  що, як стверджує Spritz, є найбільшим нашим зусиллям під час читання. Це звільняє нас від потреби фізично взаємодіяти з екраном, використовуючи наші пальці. Нам також дається можливість змінювати частоту стрімінгу. Дуже проста у використанні технологія і дуже ефективна, особливо у новинних статтях з менш наративною структурою. Спробуйте самі.

6. Вбудовані статті

За загальним правилом, журналістський контент стає більш цінним, коли отримує більше поширення, а отже досягає більшої аудиторії. Отже, якщо відео – а інколи подкасти чи карти — можуть вільно  “подорожувати” від одного сайту до іншого через вкладку (embedding), чому б не надати таку саму можливість статтям? Зрозуміло, що нам спершу треба знайти спосіб, аби наш текстовий контент залишався прибутковим за межами нашого веб-сайту. Джефф Джарвіс (Jeff Jarvis) пропонує модель, яку називає “оберненою синдикацією” (reverse syndication):

«Замість того, щоб продавати свій контент, що якщо я дам його вам безкоштовно? Краще все ж я заплачу вам за його публікацію на вашому сайті. Умова: я матиму змогу додати до контенту свою рекламу. Я платитиму вам частку прибутку, отриманого зі своєї реклами відповідно до того, скільки аудиторії ви мені додасте. Ця модель високо цінує створення аудиторії».

Однак, є інші причини, чому наш стає цінним кочуючи інтернетом: Vox нещодавно відкрив нову функцію, що дає можливість іншим медіакомпаніям безкоштовно вставляти свої так звані “card stacks” (з англ. – колоди карт). Card stacks є збірками перевіреної інформації на різні теми, від вакцин до інтернет-нейтральності. Вони є все популярнішим та простішим способом, як видавцям додавати контекст та пояснення до історії без потреби робити все своїми руками.

Карти, хоч і цілком доступні для перегляду у вкладеному вигляді, містять кілька лінків на інші історії Vox, а також велике лого Vox. Це – також реклама та позиціонування бренду. Ми,  знову ж таки, маємо визначити нові шляхи, як заробити на цьому живі гроші, але я передбачаю світле майбутнє для вставок контенту, незалежно про який тип контенту йдеться.

Більше про “обернену синдикацію” Джарвіса читайте тут.

7. Географічно орієнтовані сповіщення

Якщо ви не ектоплазма чи духовна сутність, ви десь “є”. Це означає, говорячи журналістською мовою, що ви, ймовірно, маєте справжній інтерес до того, що відбувається довкола: у місті, де живете, наприклад, чи в країні, яку відвідуєте зараз.

Ось чому були винайдені локальні новини, і ось чому для газет важливо знаходити спосіб тримати читачів в курсі того, що відбувається довкола них.

Ми вже маємо чудову функцію, що чудово працює на мобільних: сповіщення (push notifications).

Я часто використовую їх на різних додатках – від Vice News до The Guardian, від Business Insider до Circa. Вони чудові, але інколи я натрапляю на сповіщення, що не зовсім стосуються мене. Добре розроблений додаток Guardian, наприклад, інколи надсилає мені сповіщення про британську політику, якою я не сильно переймаюся.

Що якщо я б вирішив отримувати натомість географічно обмежені сповіщення? Якщо ми даємо читачам владу отримувати сповіщення про історії, що відбуваються лише на їхніх теренах, то неодмінно покращуємо їхню взаємодію з нашим продуктом, збільшуючи їхні шанси клікнути на сповіщення та прочитати всю статтю. Це буквально означає “йти туди, де читач”.

8. Sharelines та виділення

Коли йдеться про поширення у соцмережах, деякі новинні веб-сайти (як BuzzFeed чи Upworthy) експериментують з різними заголовками та попередніми переглядами фото до статей, щоб зрозуміти, що краще працює на Facebook та Twitter. Така сама онлайн-поведінка певною мірою поширюється серед користувачів, які часто поширюють цитати зі статей, щоб збільшити поширюваність постів або адаптувати заголовки, краще пояснити причину, чому вони поширюють цю статтю. Саме тому, на мою думку, газети повинні розробляти кращі інструменти, щоби дозволяти читачам подавати контент, який хочуть поширити, у той спосіб, в який вони хочуть.

Під час свого останнього редизайну the Los Angeles Times впровадила цікаву функцію з назвою sharelines (з англ. Share –ділитися та lines – контури, межі). Це “короткі написані заздалегідь, вбудовані в статтю пости,  які можна поширювати у соцмережах за допомогою кількох кліків”, альтернативні версії заголовка певної статті. Цей плагін також з‘явився на сторінках Mashable, Forbes та інших новинних видань. Зараз ви можете встановити його на ваш веб-сайт менше, ніж за 20 доларів. Це може допомогти вам у досягненні мети.

Ще одна опція кастомізації поширень –”виділення” (highlight).  Це функція, що дозволяє читачеві виділити (чи підкреслити) цитату у матеріалі та зробити її більш привабливою для поширення. З того, що я знаю, ця функція вперше тестувалася виданням Quartz у 2014 році. Зараз вона стала показовою функцією Medium, видання, що через виділення обіцяє створити “новий, легкий спосіб поєднувати читачів та авторів”. Чи стануть виділення та sharelines поширеними в онлайн-виданнях? Я не знаю. Але хотів би, щоб досвід поширення матеріалів став кращим за за допомогою нових інструментів та ідей.

Переклад з англійської мови статті “8 Digital Features Every Online Newspaper Should Have (Or At Least Experiment With)”

Фото на головній сторінці:: Esther Vargas, Flickr CC

 

Валеріо Бассан - італійський журналіст, письменник та дослідник. Є членом Асоціації онлайн-новин (the Online News Organization) та координатором Newslab, Італійської обсерваторії майбутнього інформації, що базується в Школі журналістики Католицького університету (Università Cattolica) у Мілані. У Берліні він заснував Il Mitte, онлайн-газету для італійців, які живуть у столиці Німеччини. Курував італійську версію книжки “Gutenberg il geek” Джеффа Джервіса. 2013 року вийшла книга Валеріо Бассана “Всі інші новини” (Tutta un'altra notizia).

Актуальні матеріали

Треба рятувати не шкільні стіни, а дітей, які залишаються без майбутнього

Відомий сумський громадський діяч, медіа експерт, колишній депутат Сумської міськради Олександр Хоруженко тепер займається просуванням адміністративно-територіальної реформи на Сумщині. Про те, як створюються нові об’єднані громади, про перешкоди на цьому шляху і про те, як все буде далі, він розповів…

Переживаю за новую волну...

Сергій Лещенко написал пост о важности антикоррупционной деятельности, что готов к проверкам НАБУ, что временно складывает полномочия члена правления ДА и т.д. Прекрасное, смелое решение. Нюанс в том, что большая часть истории про квартиру - это не про закон. А…

Нулевая толерантность к коррупции: у каждого свой ноль

Нулевая толерантность к коррупции имеет разные значения. Где-то почти ноль, где-то практически ноль, где-то совсем не ноль, но в уме все-таки ноль... Такая формула сложной украинской антикоррупционной действительности. В последнее время все острее чувствую надвигающуюся тьму антикоррупционного морального релятивизма. -…

Євроколонізація

Коли ми на переломі століть починали євроінтеграцію важко було уявити, що за 15 років, після двох майданів та на тлі війни проти російської агресії на Донбасі, в яких свобода кожного з нас та незалежність нашої держави так рясно полита кров'ю…

Путин - это Бог россиян

Можно смело сказать, что Путин - это Бог россиян. Он решат все их большие и малые проблемы, отвечает на все их жизненно важные вопросы. Они гордятся им и рассказывают всему миру, что Путин "стал с колен" и теперь их очередь…

Мы действующий муляж государства

Бывают правящие элиты, а бывают правящие верхушки. Между ними большая разница: элиты правят потому что они умные, а верхушки потому что народ тупой. В США — правящие элиты. Существует договор между ними и населением. Последнему положен домик из гипсокартона, пикап…

Политический лидер интересуется людьми

Политический лидер интересуется людьми. Это в первую очередь. Ему действительно интересно чем живут его избиратели во всем их многообразии. Он с ними знакомится лично, спрашивает обратную связь, мнение. Ищет для этого возможность. Политик интересуется как зовут его избирателей и запоминает…

Це якось не комільфо

“Якось важко собі уявляю Черчіля, що купує собі дім в центрі Лондона під час війни...” (c) Gennadiy Druzenko. Навіть якщо ідеальний ринок і на легальні доходи. Це якось не комільфо. Це - перший рівень проблеми. Це не заздрість, не протест…

Інтернет

На Flickr появится каталог из 14 млн исторических изображений

По данным источника, американский академик Калев Литару создает поисковую базу данных из 14 млн исторических изображений. Изображения датируются с 1500 до 1922 года – период, на который не распространяются ограничения в связи с авторским правом. Господин Литару уже загрузил 2,6…

В Україні з'явився перший навчальний посібник про інтернет-медіа

Сьогодні було оприлюднено найперший в Україні посібник, присвячений інтернет-журналістиці. Книгу можна вільно та безкоштовно скачати з інтернету. Автором посібника став письменник, журналіст та викладач Кафедри електронних видань та медіа-дизайну Інституту журналістики КНУ ім. Т.Шевченка Артем Захарченко. Про появу посібника він…

Як не стати агентом ФСБ у Вконтакте?

Служба безпеки України радить відмовитись від активного користування російськими соціальними мережами та іншим сервісами, де використовуються персональні дані. Мета – убезпечити інформацію про себе, а також про події в Україні, яку спецслужби сусідньої держави можуть використовувати на шкоду інтересам національної…

Крупные медиакомпании начали осваивать Big Data

Гарвардская Nieman Journalism Lab опубликовала анализ того, как издательские дома справляются с наступлением интернета, которое отъедает у них все больше и больше доходов. Financial Times собрала команду из 30 экспертов, которые изучают статистику по потребителям и строят аналитические системы. Такой…

Редакції керуються принципом "онлайн на першому місці"

Сучасні цифрові технології дедалі глибше проникають у всі сфери журналістики, змушуючи не лише журналістів, а й медіаменеджерів змінювати підходи до роботи. Медіаіндустрія завойовує онлайн простір, продукуючи все більше цифрового контенту. Про це йдеться у звіті "Цифрова журналістика 2013", розробленому міжнародною…

Технології

13 речей, яких газети можуть навчитися у Buzzfeed

Що таке BuzzFeed? Газета для мілленіалів, соціальне медіа, маркетингова компанія, лабораторія, що експериментує з вірусністю? Веб-сайт, започаткований Джоною Перетті (Jonah Peretti), є всім цим, а в майбутньому може стати чимось іще. Цифри, зрештою, на його боці: 200 мільйонів унікальних користувачів…

Криптографія для кожного

Берлін став Меккою для бунтівних технофілів, у країні, яка і так чутливо реагуєна безпеку і захист даних. Деякі з головних союзників Едварда Сноудена — режисерка фильму “Сітізенфор” (“Citizenfour”) Лора Пойтрас (Laura Poitras), інтернет-активіст Джейкоб Епплбаум (Jacob Appelbaum) і британська журналістка…

10 безкоштовних фотостоків

Якщо ви маєте стосунок до медіа, то, вочевидь, вам не раз доводилось обшукувати весь інтернет у намаганні знайти красиву та доречну ілюстрацію. На жаль, досі мало які з українських ЗМІ підходять відповідально до підбору зображень для своїх матеріалів. Саме тому…

4 безкоштовних інструменти для створення інтерактивного відео

Час, коли глядач міг лише пасивно споглядати відеоряд, давно минув – тепер все частіше відеоролики комбінують з текстами, мапами чи навіть опитуваннями. В інтерактивному відео можна клікати на окремі елементи, самому обирати потрібні опції, роздивлятись з різних боків 3D-моделі та…

Українська аудиторія Skype сягає 8,4 мільйонів користувачів

Щоденно ресурсами Skype користується 66% українців, зареєстрованих на сервісі. Четверо із п’яти користувачів для дзвінків використовують саме цей ресурс. Про це свідчать дані дослідження, проведеного рекламною компанією Admixer, які вона узагальнила в інфографіці. З’ясувалося, що українська аудиторія Skype сягає 8,4…

Ефективна монетизація блогів у 2014-му

Отримання прибутку від ведення блога – мрія та ціль для багатьох блогерів. Навіть якщо першочерговою причиною створення блога було бажання донести свої думки до широкої аудиторії, рано чи пізно більшість авторів приходять до думки, що хотіли б отримувати грошову віддачу…

11 навыков многозадачного журналиста

Когда в мобильных телефонах появились первые фотокамеры и MP3-плееры, а произошло это всего около 10 лет назад, во всех обзорах неизменно отмечалось, что такие комбайны – просто маркетинговая уловка, и для полноценного выполнения каждой из функций – звонков, прослушивания музыки,…

Aron Pilhofer: "Чому за журналістикою даних майбутнє?"

Зі зростанням впливу Інтернету та цифрових технологій медіа зазнають докорінних трансформацій. Причому змінюється не лише форма подачі повідомлень, але й функції журналістики, актуалізуються нові методи пошуку та інтерпретації інформації. Чимало експертів погоджуються з тим, що журналістика даних – це не…

Нове в журналістиці

CartoDB для створення мап даних

CartoDB – сервіс, що встиг стати рідним для всіх інфограферів світу, проте досі не опанований більшістю журналістів, незважаючи на свій потужний потенціал. Якщо вам часто сниться страшний сон про те, що ви не можете візуалізувати усі твіти з хештегом #птнпнх,…

HackPack – нова мережа для журналістів

7 вересня 2015 року у MediaHub відбулась презентація американського медійного стартапу HackPack - з нагоди його офіційного запуску в Україні. Засновники платформи планують створити ком’юніті фрілансерів, в тому числі фотографів, відеоператорів та "фіксерів". Під час презентації розмови про таку очікувану…

Важливо на цьому тижні

Вражаюча інфографіка від PBS: "Америка, яку ми відкрили"

Відома американська телерадіокомпанія PBS відобразила дані з GPS'ів багатьох тисяч різних транспортних засобів: малолітражок, вантажівок, автобусів, літаків, кораблів. Крім цього, вони обробили координатні дані від сотень тисяч різноманітних датчиків. Результат їх роботи - надзвичайно гарні карти - були використані для…

Hans Rosling: "Позначаючи молодь на карті"

Я просто збираюсь зробити деякі висновки після прослуханої інформації. Починаю з того, де ми були. Подивіться на цей графік. Це – країни, а гроші – тут знизу. $ 400, $ 4000, $ 40000. Пам'ятайте, два нуля - різниця у прибутках…

Поради для журналіста: Parrot AR.Drone - гаджет для сучасного медіа

На фото зображено мультироторний безпілотний міні-гелікоптер Parrot AR.Drone. Ідеальна високотехнологічна штучка для папарацці, різних розслідувальних журналістів та громадських активістів. Без проблем цей літальний апарат зможе заглянути за межі будь-якої огорожі, зняти з високої точки мітинг протесту чи прослідкувати рух колони…